پارکینگ
گارد محافظ ستون چیست؟
2020-09-12
photo 2024 03 02 06 29 58
خط‌کشی پارکینگ چیست و چه انواعی دارد؟
2020-09-23
نمایش همه

استاپر خودرو چیست؟

استاپر

احتمالا تا کنون با مشکل پارک کردن خودرو در پارکینگ‌ها مواجه شده‌اید. اینکه مجبور باشید زمان زیادی صرف نموده تا خودرو را به خوبی و در محل تعیین شده پارک کنید. دغدغه‌ی برخورد نکردن با دیوار و ستون پارکینگ و یا خودروهای دیگر نیز به این مشکل افزوده و بعضاً صدماتی به خودرو و یا دیوار پارکینگ وارد می‌کند. در صورتی که پارکینگ کم نور و یا کم جا باشد این مشکلات دو چندان خواهد شد. امروزه برای برطرف کردن این مشکل از استاپر‌های خودرو در پارکینگ‌ها استفاده می‌شود تا محدوده‌ی مشخصی برای پارک خودرو‌ها ایجاد نماید.

جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر لطفا با شماره های 36630710-051 و یا همراه 09155075956 تماس حاصل فرمایید. همچنین از طریق چت های آنلاین سایت می توانید اطلاعات خود را ارسال بفرمایید تا همکاران واحد فنی با شما تماس داشته باشند.

استاپر خودرو محصولی است که در انتهای محل پارک خودرو نصب شده و حدود ایستادن خودرو را به راحتی نشان می‌دهد. این محصول مانع از برخورد خودرو با دیوار و یا خودروی روبرویی شده و از آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری می کند. با نصب استاپر از مشکلاتی نظیر توقف خودرو در محل پارک شخص دیگر، اشغال همزمان دو فضای پارک و یا پارک خودرو در جلوی فضای تعیین شده جلوگیری می‌شود. استاپر خودرو با توجه به فضای پارک استاندارد اندازه‌گیری شده و متناسب با محور خودرو نسبت به فضای پارکینگ نصب می‌شود. همچنین فاصله از انتهای فضای پارک بین ۹۰ تا ۱۱۰ سانتی‌متر اندازه‌گیری می‌شود. این محدوده باعث ایجاد فضایی در پشت خودرو برای رفت‌وآمد و همچنین باز کردن درب صندوق عقب می‌گردد.

فهرست مطالب

انواع استاپر خودرو

مواد اولیه‌ی مختلفی برای تولید استاپر استفاده می‌شود که بیشتر در سه نوع بتن، پلاستیک قابل بازیافت و لاستیک قابل بازیافت می‌باشد. ویژگی‌هایی از قبیل طول عمر بالا، استحکام، سهولت در نصب، سازگاری با محیط زیست و… در انتخاب نوع استاپر موثر است.

استاپر پلاستیکی

استاپر پلاستیکی در پارکینگ‌های مسقف و روباز قابل نصب است اما استفاده از آن در فضای باز در صورتی‌‌که در معرض گرمای شدید قرار بگیرد مناسب نبوده و موجب ذوب آن می‌گردد. نصب این نوع استاپر بسیار آسان بوده و تنها به تعدادی پیچ نیاز دارد. علاوه بر آن این محصول از پلاستیک‌های بازیافتی تهیه شده و در نتیجه با محیط زیست سازگار است.

استاپر لاستیکی

این نوع از استاپر را می‌توان بدون هیچ مشکلی هم در فضای باز و هم مسقف به‌کار برد. استاپر لاستیکی در برابر اشعه‌ی UV، رطوبت، روغن، درجه‌ی حرارت و دمای بالا از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است. نصب این نوع استاپر آسان بوده به طوری‌که یک نفر به تنهایی می‌تواند این کار را انجام دهد. استاپر لاستیکی از لاستیک صد در صد بازیافتی تهیه شده و با محیط زیست سازگار است.

 استاپر بتنی

استاپر بتنی همانطور که از نامش پیداست از بتن تولید شده‌ و بسیار سنگین می‌باشد. برای نصب این نوع استاپر به چندین نفر نیرو، ماشین حمل مخصوص، پیچ و مهره‌ها و پوشش‌های محافظ فلزی نیاز است. علی‌رغم مقاومت فشاری بالا، به دلیل معایب زیاد استفاده از این نوع استاپر محدود می‌باشد.

با توجه به این مطالب استاپر لاستیکی در مقایسه با دو نوع دیگر بسیار کاربردی‌تر بوده و پس از آن نوع پلاستیکی و سپس بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای استاپر خودرو چیست؟

استاپر خودرو این امکان را فراهم می‌کند تا در هر زمان به بهترین و راحت‌ترین شکل ممکن خودرو را در پارکینگ پارک نمود. در تولید استاپرهای لاستیکی و پلاستیکی از زباله‌های بازیافتی استفاده می‌شود که این مسئله باعث کاهش حجم زیادی از پلاستیک‌ها و لاستیک‌ها از محیط زیست می‌گردد. از دیگر مزایای استاپر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) مناسب برای هر شرایط آب و هوایی

۲) قابل نصب بر روی بتن، آسفالت و سنگ

۳) ظرفیت تحمل ۵۰ تُن و مناسب برای هر خودرو

۴) قابل مشاهده از هر فاصله‌ای به واسطه‌ی وجود لایه‌ی شبرنگ

۵) زیبایی و نظم دهی پارکینگ

نصب استاپر خودرو چگونه است؟

برای نصب استاپر‌های خودرو نیاز به دریل قوی جهت سوراخ‌کاری و ابزار‌آلات برای بستن پیچ و یا بولت مثل آچار بکس نیاز می‌باشد. پس از اندازه‌گیری مطابق با استانداردهای جهانی و جانمایی استاپر‌ها و سوراخ کاری کف، در حالت اول با نصب رول‌پلاک در سوراخ ایجاد شده و با بستن پیچ‌های ده سانتی و در حالت دوم با قرار دادن رول‌بولت یا انکربولت داخل سوراخ به نصب می‌پردازیم. در هر دو صورت برای رعایت دقیق فاصله‌ی متوقف کننده‌های خودرو باید به وسیله‌ی متر، ریسمان و یا تراز لیزری از هم‌ترازی استاپرها مطمئن شد. برای رعایت فاصله یا مانع، بسته به جلو یا عقب پارک کردن خودرو فاصله‌ی ۹۰ الی ۱۱۰ سانتی‌متر از آکس استاپر‌ باید در نظر گرفته شود. در استانداردهای جهانی استاپرها به دو صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالت اول برای هر خودرو یا جای پارک دو عدد نصب می‌شود که ابعاد استاپر در این روش نصب بین ۴۵ تا ۶۵ سانتیمتر است و در حالت دوم از یک استاپر بلندتر با طول ۱۶۰ سانتیمتر و یک عدد برای هر خودرو استفاده می‌شود. روش اول نسبت به روش دوم مقرون به صرفه‌تر و اقتصادی‌تر است.

با توجه به مطالب ذکر شده استفاده از استاپر خودرو راه حل بسیار مناسبی برای پارک خودرو در پارکینگ بوده و از آسیب دیدن خودرو و دیوار پارکینگ جلوگیری می‌نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هشت =

دسترسی سریع