کفپوش اپوکسی
کفپوش اپوکسی چیست؟
2020-08-10
درز انبساط آلومینیومی لاستیکی
درز انبساط چیست
2020-08-10
نمایش همه

کفپوش پلی اورتان چیست؟

جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر لطفا با شماره های 36630710-051 و یا همراه 09155075956 تماس حاصل فرمایید. همچنین از طریق چت های آنلاین سایت می توانید اطلاعات خود را ارسال بفرمایید تا همکاران واحد فنی با شما تماس داشته باشند.

در محیط‌هایی که سطح، تحت فشار، سایش، خوردگی و یا تابش مستقیم نور خورشید قرار دارد باید از کفپوش‌های بسیار مقاوم استفاده کرد.
کفپوش پلی اورتان به دلیل مقاومت بسیار زیاد گزینه‌ی مناسبی جهت پوشش این سطوح است. این کفپوش یک پلیمر گرمازاست که عملکرد و پوشش‌دهی بالایی دارد.
روکش پلی اورتان دو جزئی بر پایه رزین پلی اورتان می‌باشد که به دلیل مقاومت سایشی و مکانیکی بالا و پایداری در برابر عوامل شیمیایی جهت روکش نمودن سطوح بتنی، آسفالت و فلزی قابل استفاده است و چسبندگی فوق العاده‌ای روی این سطوح داشته و در برابر تغییرات دما، اشتعال، قارچ و باکتری مقاوم است.
کفپوش پلی اورتان به صورت یکپارچه و بدون درز با مقاومت مکانیکی و شیمیایی بالا روی سطوح اجرا می شود.
همچنین دارای خاصیت انعطاف پذیری بوده و این ویژگی سبب شده تا از آن در سطوحی که دارای لرزش و ارتعاش است استفاده شود.

فهرست مطالب

کفپوش پلی اورتان چه کاربردهایی دارد؟

 

از آنجا که پوشش های پلی اورتان بسیار انعطاف‌پذیر و مقاوم در برابر خش هستند گزینه‌های بسیار مناسبی برای انبارها و مجتمع‌های صنعتی که ماشین آلات بزرگ در آن‌ها قرار می‌گیرند، می‌باشند.
این پوشش‌ها در صورت تماس با شیشه یا بتن صدمه نمی‌بینند همچنین به دلیل مقاومت بالای این کفپوش‌ها در مقابل اسید لاکتیک، گزینه‌ی مناسبی جهت استفاده در کارخانجات لبنی هستند.
این کفپوش‌ها به دلیل داشتن سطح نرم در آزمایشگاه‌های دامپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
همچنین به دلیل دوام بالا و درخشندگی می‌توان در نمایشگاه‌های عالی و حتی انبارهای هواپیما از این کفپوش‌ها استفاده کرد. کفپوش پلی اورتان به‌سادگی قابل تمیز‌شدن است و هزینه‌ی نگهداری آن بسیار پایین است.

مزایای کفپوش پلی اورتان چیست؟

پلی اورتان کفپوش منعطفی بوده و مقاومت بالایی در برابر خش‌پذیری دارد.
همچنین در برابر ضربه بهتر عمل می‌کند و کمتر ساییده می‌شود، از این رو در پارکینگ‌ها بهتر است لایه رویی پلی اورتان استفاده شود. کفپوش‌های پلی اورتان مقاومت بالایی در برابر اشعه‌های نور خورشید و همچنین باران اسیدی دارند.
از خصوصیات بارز این کفپوش‌ها می‌توان به مدت زمان خشک شدن بسیار کوتاه آن و مقاومت بالا در برابر رطوبت و چسبندگی اشاره کرد. همچنین نگهداری کفپوش پلی‌اورتان بسیار کم هزینه بوده و از عمر بالایی برخوردار است. کفپوش پلی‌اورتان در رنگ‌های مختلف در دسترس بوده و به دلیل مقاومت زیاد در برابر نور خورشید بهترین گزینه برای اجرا در فضاهای روباز می‌باشد.
از دیگر مزایای این کفپوش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  براق بودن سطح کفپوش‌ها
  •  مقاومت سایشی بسیار بالا
  •  اجرای آسان
  •  مقاومت حرارتی در دمای بیش از ۱۰۰ درجه
  •  مقاومت شیمیایی بسیار زیاد
  •  مقاومت در برابر سرما، گرما، قارچ، باکتری و شرایط نامناسب
  •  یکپارچه بودن
  •  خواص آنتی باکتریال
  •  دوام و پایداری زیاد
  •  انعطاف پذیری و عدم شکنندگی
  • قابلیت شستشو
  •  نفوذ پذیری کم در مقابل بخار آب
  •  چسبندگی قوی و وزن سبک‌

نحوه‌ی اجرای کفپوش پلی‌اورتان چگونه است؟

برای اجرای کفپوش پلی‌اورتان ابتدا سطوح فرسایش یافته‌ی بتنی را تخریب نموده و سطح مورد نظر را از آلودگی‌های شیمیایی، محیطی، رطوبت و خاک پاک سازی می کنند.
بعد از این کار اسکراچ انجام می‌شود؛ بدین معنی که سطح مورد نظر برای ایجاد زبری خراش داده می‌شود. سپس سطح برای پوشش پلی‌اورتان آماده خواهد بود.
اجرای کفپوش پلی‌اورتان بسیار به رطوبت حساس است به این صورت که پلی‌اورتان پخت نشده با آب واکنش داده و سطح نهایی کار پر از حباب می‌شود. به همین دلیل در محیط اجرای این کفپوش‌ها این مورد باید مد نظر قرار گیرد.
برای اجرا دو جزء را با هم ترکیب نموده تا مخلوطی همگن و یکدست حاصل شود، سپس در ضخامت مشخص مخلوط را اعمال نموده و مدت زمان لازم جهت کامل شدن در نظر گرفته می‌شود. اعمال می‌تواند توسط غلتک، اسپری و یا لیسه انجام شود.
با توجه به مطالب ذکر شده کفپوش پلی‌اورتان گزینه‌ی بسیار مناسبی جهت پوشش سطوح است.
اجرای این کفپوش نیازمند تخصص و تجربه و استفاده از متریال مناسب می‌باشد و با استفاده از آن می‌توان سطوحی بادوام، مقاوم و درعین‌حال زیبا در اختیار داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 12 =

دسترسی سریع