واترپروف نمای ساختمان چیست؟
2020-08-30
استاپر
استاپر خودرو چیست؟
2020-09-16
نمایش همه

گارد محافظ ستون چیست؟

پارکینگ

یکی از مشکلات رایج در پارکینگ‌ها برخورد خودروها با ستون‌ها و دیوارهای پارکینگ است. این برخورد موجب آسیب دیدن خودرو و سطح مورد نظر شده و هزینه‌های زیادی را تحمیل می‌کند. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید از گاردهای محافظ استفاده نمود. در ادامه به تفصیل در مورد این گاردها توضیح داده خواهد شد.

جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر لطفا با شماره های 36630710-051 و یا همراه 09155075956 تماس حاصل فرمایید. همچنین از طریق چت های آنلاین سایت می توانید اطلاعات خود را ارسال بفرمایید تا همکاران واحد فنی با شما تماس داشته باشند.

گارد محافظ ستون یکی از انواع تجهیزات پارکینگ است که در کنج ستون‌ها و یا لبه دیوار‌ها نصب می‌گردد تا به کمک آن هم از بدنه خودرو و هم سطح دیوار در برابر ضربه محافظت شود. گارد محافظ ستون از جنس لاستیک با قابلیت ضربه گیری بالا می‌باشد که در زمان برخوردِ خودرو با ستون پارکینگ، ضمن محافظت از ستون از آسیب دیدن بدنه خودرو نیز جلوگیری می‌کند. نصب گارد محافظ ستون را‌ه‌حل مناسبی جهت کاهش هزینه‌های احتمالی ناشی از آسیب خودرو و ستون و دیوار می‌باشد. این محصول با فرم نبشی‌مانند خود قابلیت پوشش زاویه کنج‌ها از ۷۰ تا ۱۱۰ درجه را دارا می‌باشد و به کمک فرم گوه‌مانند خود و حالت ارتجاعی قابلیت دریافت ضربه تنشی را دارد. این محافظ بر روی ستون‌ها و کنج دیوارها نصب می‌شود.

photo 2022 02 09 20 35 34 2

فهرست مطالب

اجزای گارد محافظ ستون چیست؟

این محصول از اجزای مختلف با کارایی متفاوت تشکیل شده است و در انواع مختلف فریم‌دار و بدون فریم عرضه می‌شود. اجزای تشکیل دهنده‌ی آن عبارتند از:

  1. شاسی فلزی (در برخی مدل‌ها و بسته به محل اجرا از جنس گالوانیزه یا آلومینیوم)
  2. ضربه گیر لاستیکی(با قدرت ارتجاعی و ضربه پذیری بالا)
  3. نوار شبرنگ‌ (راهنمای پارک ماشین برای جلوگیری از آسیب و ضربه)

هر قطعه گارد محافظ ستون به طول یک و نیم متر و سایز سفارشی قابل ارائه است. رنگ‌بندی بدنه‌ی گارد محافظ مشکی زرد و… بوده و رنگ‌بندی نوار شبرنگ آن مشکی_زرد، قرمز_مشکی، آبی_سفید و… می باشد. نکته مهم در مورد گارد محافظ ستون نوارهای شبرنگ می‌باشد که بهترین راهنما برای پارک ایمن ماشین بخصوص در پارکینگ‌های تاریک، تنگ و کم نور محسوب می‌گردد.

مزایای گارد محافظ ستون چیست؟

گارد محافظ ستون با محافظت از ستون و خودرو آسیب ناشی از برخورد را به حداقل رسانده و موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود. از دیگر مزایای این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. جنس لاستیکی با دوام طولانی و قابلیت ارتجاعی
  2. قابلیت دیده شدن در شب و نور کم به واسطه نوارهای شبرنگ با وضوح بالا برای هشدار
  3. نصب آسان به وسیله‌ی پیچ و رول‌پلاک بر روی ستون‌های بتنی و چسب بر روی ستون‌های سنگی
  4. مقاومت در برابر تغییرات دمایی، نور، روغن، پوسیدگی و هوازدگی

انواع گارد محافظ ستون کدام است؟

گارد محافظ ستون در سه مدل تمام لاستیکی، دوجداره و پشت فلزی به بازار ارائه می‌شود.

گارد محافظ ستون پشت فلزی:

این مدل در سال‌های گذشته به دلیل  قیمت ورق گالوانیزه به نسبت لاستیک کاربرد بسیار بالایی داشته از طرفی هزینه‌های تولید آن نیز پایین‌تر بوده که از مزایای این مدل محسوب می‌شود. از معایب آن می‌توان به الاستیسیته‌ی کمتر فلز نسبت به لاستیک اشاره کرد. برخورد خودرو با این مدل محافظ باعث ایجاد فرورفتگی در ورق پشت محافظ شده که از نظر ظاهری شکل آن را تغییر داده و برای صاف کردن آن نیاز به بازکردن از ستون و آهن‌گری مجدد و نصب دوباره می‌باشد. ضمن آنکه در برخوردهای شدیدتر ورق پشت ضربه گیر باعث خرابی بیشتر ستون می‌شود.

photo 2024 04 14 15 29 32 2

 

گارد محافظ ستون دوجداره:

محافظ‌های ستون دوجداره تمام لاستیکی بوده و روش تولید آنها طولی می‌باشد. این گارد‌ها به دلیل مشبک بودن دارای وزن سبک هستند و بین لایه‌های آن ها فضای خالی وجود دارد که موجب  ضربه گیری بهتر به نسبت مدل‌های پشت فلزی می‌شود. تنها ایراد این مدل مقاومت کم در برابر ضربه‌های شدید است که به راحتی لایه‌های داخلی آن در معرض تخریب قرار خواهند گرفت ولیکن قیمت پایین این مدل مهم‌ترین مزیت آن می‌باشد.

گارد محافظ ستون تمام لاستیکی:

این نوع از گارد محافظ ستون توپر بوده و بیشترین میزان استفاده از لاستیک در تولیدشان به کار رفته است. خاصیت الاستیسیته‌ی بالا و مقاومت به ضربه از مزایای این محصول است که نسبت به دو مدل دیگر وزن بالاتری داشته و بیشترین دمپ ضربه را دارا می باشد.

photo 2022 02 09 20 35 34

روش نصب گارد محافظ ستون

امروزه این نوع گارد به روش‌های مختلفی نصب می‌شود که رایج‌ترین آن‌ها نصب به وسیله‌ی چسب و نصب با پیچ و رول پلاک است که در ذیل به اختصار درباره‌ی هرکدام صحبت کرده‌ایم.

نصب به‌وسیله‌ی چسب:

برای نصب گارد محافظ ستون به وسیله‌ی چسب ابتدا باید دیوار کاملا تمیز و خشک شود. در صورت لزوم با استفاده از یک حلال تمیز کننده کلیه آثار گریس و روغن از سطح دیوار پاک شود. برای نصب محافظ ستون چسب را روی هر بال در یک الگوی زیگزاگ اعمال نموده محافظ ستون را محکم به دیوار فشار می‌دهند. سپس گارد را روی دیوار قرار داده و کمی به اطراف حرکت می‌دهند تا چسب پخش شود، در انتها گوشه‌ی محافظ ستون را برای یک دقیقه از دیوار جدا نموده و پس از تنظیم چسب دوباره به دیوار می‌چسبانند.

نصب به وسیله‌ی پیچ و رول پلاک:

برای نصب گارد محافظ ستون به وسیله‌ی پیچ و رول پلاک ابتدا گارد را روی دیوار مورد نظر قرار داده جای سوراخ‌ها را علامت می‌زنند سپس دیوار را پاک نموده تا گردوغبار و گچ برداشته شود و در انتها ضربه گیر را با پیچ‌های مناسب به دیوار وصل می‌کنند. پس از نصب محافظ ستون، پوشش pvc برداشته می‌شود.

در انتها و با توجه به مطالب ذکر شده استفاده از گارد محافظ ستون تاثیر بسیاری در کاهش آسیب خودروها و نیز ستون و دیوارهای پارکینگ داشته و موجب کاهش هزینه‌های احتمالی می‌گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 16 =

دسترسی سریع