arcil 2
ماستیک پلی یورتان چیست و چه کاربردی دارد؟
2021-02-16
ماستیک گرم اجرا
ماستیک چیست؟
2021-02-17
نمایش همه

بهترین ماستیک پلی یورتان

پی پی اس فلکس نوعی درزگیر برای پر نمودن درزهای سازه های بتنی، مخازن و تصفیه خانه های آب و...

جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر لطفا با شماره های 36630710-051 و یا همراه 09155075956 تماس حاصل فرمایید. همچنین از طریق چت های آنلاین سایت می توانید اطلاعات خود را ارسال بفرمایید تا همکاران واحد فنی با شما تماس داشته باشند.

در مقالات قبل با ماهیت و چیستی ماستیک پلی یورتان آشنا شدیم و برخی از ویژگی‌های آن را نام بردیم. و البته دانستیم که این ماستیک بهترین گزینه برای درزگیری سطوح ماست اما خود ماستیک پلی یورتان انواع مختلفی دارد که بسته به خاصیت آن، به دسته‌های مختلفی تقسیم میشود. در این نوشته سعی داریم تا انواع این ماستیک را با هم بررسی کرده و بهترین آن را انتخاب کنیم.

فهرست مطالب

انواع ماستیک پلی یورتان

همانطور که می‌دانید ماستیک پلی یورتان یک چسب بسیار قدرتمند بر پایه رزین‌های پلی یورتان می باشد که پس از اجرا در درز موجب اتصال دائمی و پر شدن درز بصورت موثر خواهد شد. ماستیک پلی یورتان پس از گیرش کاملا سخت نخواهد شد و پس از خشک شدن کامل مانند یک لاستیک با خاصیت الاستیسیته بالا رفتار می‌کند و همین باعث شده تا در برابر تنش های سازه ای مقاومت ایده آلی از خود نشان داده و از هم گسیخته نشود. این مصالح در انواع مختلفی تولید می‌شود و هر نوع تنوع استفاده خود را به همراه دارد بنابراین لازم است تا در هنگام خرید ماستیک پلی یورتان دقت لازم و کافی داشته باشیم.

ماستیک پلی یورتان در دو دسته تک جزئی و دو جزئی تولید می‌شود که ما در این مقاله منحصرا انواع تک جزئی آن را بررسی خواهیم کرد.

انواع ماستیک پلی یورتان تک جزئی:

۱. ماستیک پلی یورتان Self-leveling یا خود تراز شونده: ماستیک پلی یورتانی خود تراز شونده یا سلف لولینگ در واقع یکی از انواع چسب‌های پلی اورتانی است که از غلظت کمتری برخوردار بوده و برای درزگیری کف‌ها طراحی شده است. این ماستیک ها به نحوی تولید می‌شوند تا برای درزگیری‌های خارجی و محیطی بکار برده شوند و در برابر عوامل تهاجمی نظیر نفت و بنزین و مواد روغنی مقاوم باشند. 

۲. ماستیک پلی اورتان Auto-Glass یا چسب شیشه اتومبیل: این سری از چسب ها و ماستیک های پلی یورتانی برای چسباندن شیشه عقب خودرو و چسباندن شیشه جلوی اتومبیل کاربرد دارند. از دیگر کاربردهای این چسب پلی یورتان چسباندن شیشه قطار، چسباندن شیشه واگن و همچنین چسباندن شیشه لودر و اتوبوس می‌باشد.

۳. ماستیک پلی یورتان ساختمانی یا Construction: از این ماستیک پلی یورتانی برای تمامی درزگیری‌های معمول ساختمانی و صنعتی و همچنین چسباندن‌های رایج در پروژه‌های صنعتی و ساختمانی استفاده می‌شود. ماستیک پلی یورتان ساختمانی از نظر ساختاری مقدار بیشتری چسبی داخل خود دارد. اتصال فلز به فلز، اتصال فلز به بتن، اتصال فلز به شیشه از مواردی‌ست که می‌توان از چسب پلی یورتان استفاده کرد.

۴. ماستیک پلی یورتان Low-Modul: این نوع از ماستیک‌های پلی اورتان برای درزگیری‌های ساختمانی که نیاز به جابجایی بالا دارند، استفاده می‌شوند. این ماستیک‌ها برای انواع امور درزگیری و آب بندی ساختمانی و صنعتی مناسب هستند. درزگیری درز ژوئن، درزبندی درز انبساط، آب بندی فلاشینگ، آب بندی درز بتن از مواردی است که قابلیت استفاده از ماستیک‌های پلی یورتانی Low-Modul  را دارند.

همانطور که می‌بینید با توجه به انواع مختلف ماستیک پلی یورتان، بهتر است تا برای هر سطحی نوع منحصر به خود را تهیه و خریداری بفرمایید اما اگر در یک زمان واحد شما به دو نوع از این درزگیرها نیاز داشتید، این خرید اضافی هم هزینه‌بر خواهد بود و هم نوعی اسراف در کار. بنابراین بهتر است تا از نوعی درزگیر استفاده شود که برای همه‌ی سطوح کاربرد داشته و کیفیت و مقاومت لازم را دارا باشد.

PPS FLEX

PPS FLEX نوعی درزگیر بر پایه پلی اورتان تک جزئی و از تولیدات شرکت پی پل سازان می‌باشد که با رطوبت موجود در هوا واکنش داده و تبدیل به محصولی الاستیک و نرم خواهد شد. از ویژگی‌های منحصر بفرد این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قابل استفاده در محیط های داخلی و خارجی

مناسب برای انواع آب و هوا

عدم ایجاد حباب و زرد شدگی

تنوع رنگی مشکی، خاکستری، بیرنگ، سفید (رنگی سفارشی)

قابل استفاده در سازه‌های جدید و قدیم

پی پی اس فلکس

درزبندی نما با PPS flex

موارد کاربرد PPS flex

درزهای انبساط کف انبارها، محوطه‌ها، پارکینگ‌ها، جایگاه‌های بنزین، گاز و …

درزهای موجود در سطوح بتنی صنایع غذایی و بهداشتی

درزهای انبساط مخازن و تصفیه خانه های آب آشامیدنی

درزهای موجود در سازه های بتنی فاضلاب

درزهای اطراف شیشه و درب در وسایط نقلیه

 

همانطور که مشاهده می‌کنید این محصول مفید و کاربردی قابلیت استفاده در تمامی سطوح و درزها را داراست و تهیه صرفه جویی بسیاری در هزینه‌های شما خواهد کرد. برای اطلاع بیشتر از نحوه‌ی اجرا و طرز تهیه PPS flex میتوانید به صفحه مربوط به محصولات ما مراجعه کرده و یا با کارشناسان ما در تماس باشید. 

 

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 7 =

دسترسی سریع