پوشش درز انبساط
مقایسه نصب پوشش درز انبساط به روش توکار و روکار
2019-10-02
بتن سخت
بتن سخت صنعتی چیست؟
2020-08-10
نمایش همه

کف سازی صنعتی

جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر لطفا با شماره های 36630710-051 و یا همراه 09155075956 تماس حاصل فرمایید. همچنین از طریق چت های آنلاین سایت می توانید اطلاعات خود را ارسال بفرمایید تا همکاران واحد فنی با شما تماس داشته باشند.

کف سازی صنعتی اولین و مهم ترین اقدام جهت ایجاد سطحی مستحکم و همچنین مسطح برای اجرای هر نوع کفپوش اعم از صنعتی، ورزشی و دکوراتیو می باشد. كفسازي يكي از مهمترين مباحث در زمينه اجراي ابنيه است كه با توجه به اهميت آن مي بايست بطور جدي و تخصصي به تحليل و ارائه راهكارهاي مناسب در اين خصوص اقدام نماييم ، سالانه هزينه بسيار هنگفتي صرف تعمير و بازسازي كفسازي سالن ها ميگردد علاوه بر اين، زمان يكي از پارامترهاي بسيار قابل توجه است كه ميبايست صرف تعميرات و بعضاً تعطيلي و... گردد . استفاده از پوششهای رزینی مرسوم و اکثرا موزاییک و امثالهم و در پی آن تحمیل خسارات بسیار زیاد جهت تعمیر و نگهداری کف از جمله مشکلاتی است که تولید کنندگان با آن مواجه می باشند و دیگر اینکه استفاده از سطوح دال بتنی به عنوان سطح کاربری بهیچ عنوان صحیح نبوده و بسرعت دچار آسیب میگردد. همچنین با توجه به اینکه فضاهای مربوط به سالنهای تولید و انبارها در معرض سایش، اصابت اجسام تیزگوشه و ریزش مواد میباشد استفاده از پوشش های سخت کننده بتن توصیه میگردد. هدف از ارائه پيشنهاد فني جلوگيري از اتلاف وقت و بخصوص هزينه هايي است كه در اين زمینه مي توان به سهولت از آن جلوگيري نمود. از لحاظ فنی درسیستم های سازه ای مسیر حرکت نیروهای وارد بر سازه از تیرهای فرعی شروع و به فونداسیون ختم می شود. اما در واقع مسیر اصلی از سیستم کفسازی سازه ها شروع می شود. محلی که مستمرا تحت تنش های مکانیکی و سایشی است. بنابراین باید توجهی ویژه به اجزا داشت. نوع سیستم عملکردی، مکان قرارگیری و ساخت کفسازی از اهمیت بسیاری در طراحی سیستم رویه آن برخوردار است. تعیین صحیح طراحی کفسازی یک تصمیم پیچیده است، تعادل معیارهای فعلی و آینده در برابر هزینه و زمان محدودیت و زمان نصب از جمله پارامترهای مهم در تصمیم گیری است. از مشخصات یک کفسازی خوب می توان به یک محیط کاری روشن تر، تمیز، ایمن تر و جذاب تر و کارآمد تر اشاره نمود. انتخاب نوع غلط کفسازی می تواند منجر به آسیب های شخصی، توقف تولید و ناکارامدی زودرس شود که منجر به تعمیر و نگهداری مکرر یا جایگزینی می شود.

برخی مزایای این کفسازی عبارتند از:
اجرای همزمان بتن ریزی و مواد بتن سخت در یک مرحله
مقاومت سایشی بسیار بالا در ترافیک زیاد و نهایتا جلوگیری از ایجاد گرد و غبار
چسبندگی بسیار مناسب و عدم جدایی لایه سخت از بتن
عدم لغزندگی اجسام بر روی سطح
عدم جذب آلودگیها و سهولت نظافت و پاک کردن آلودگیها
تنوع رنگ و پایداری رنگهای بکار رفته در اثر تابش نور خورشید و...
اجرای سریع و ساده
تحمل بارهای سنگین و در نتیجه مناسب برای تردد ماشین های سنگین
مقاومت زیاد در برابر مواد شیمیایی
دوام بسیار زیاد
مقاوم در برابر لغزش
طول عمر بالا
قابل ترمیم و استفاده مجدد
ظاهر زیبا و متفاوت و منطبق با محیط کاری
کف سازی صنعتی به دلیل زیبایی و عمر زیاد آن مورد توجه بسیاری از مدیران کارخانجات جایگاه پمپ بنزین ها و مکان های پر تردد قرار گرفته است
کفپوش صنعتی بسیار پایدار ، کاربردی، با کیفیت و عالی برای مکان های مهندسی و مونتاژ می باشد. سطح کف سازی شده با کفپوش صنعتی مناسب می تواند صد در صد مقاوم در برابر اکتریسیته ساکن و مقاوم در برابر ضربه باشد.
متاسفانه سرمایه گذران ، طراحان و پیمانکاران به مرحله کفسازی اهمیت چندانی نمی دهند و با کفسازی غیر استاندارد، بعد از گذشت مدتی موجب ترک خوردگی کف ، شکسته شدن و تبدیل کف به سطح ناهموار و ایجاد گرد و غبار می شود و نیاز به تعمیرات یا تعویض گران قیمت می شود.

قیمت این کفسازی به موارد زیر بستگی دارد:
ضخامت ملات و فاصله
ضخامت ملات:
هر چه ضخامت بیشتر شود قیمت کف سازی صنعتی به نسبت زیاد می شود و در ضخامت های کمتر قیمت کف سازی صنعتی نیز کم می شود. در مساحت های بالا به این صورت است که هر چه مساحت بیشتر باشد قیمت کمتر می شود و در مساحت های پایین قیمت دستمزد بیشتر می شود.
فاصله:
فاصله هم در قیمت کفسازی مهم است که هر چه از مرکز شهر دورتر باشد قیمت اضافه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − نه =

دسترسی سریع